No chyba, że ktoś z tego ASO w końcu zaczął czytać forum
Właśnie na to stawiam szczerze mówiąc, po montażu logo OCP na grilu okazało sie że conajmniej kilka osób z mojego otoczenia wiedzieli o co chodzi, choć nigdy ze skodami nie mieli do czynienia.
Szkoda :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech że ja nie znałem.
BTW cieszę się że chociaż jakiekolwiek info przydatne zostanie
Temat mnie zaciekawił - zamawiam jakiegoś VAGa z chin i postaram się sprawdzić o co kaman. Mam właśnie Elegance rocznik modelowy 2010 (przełom z 2011), bez Cornerów, z ksenonami (ale nie bi) i nie działają światła do jazdy dziennej.
Zgarnę VAGiem co się da, oddam do serwisu na poprawienie i zobaczymy co się zmieni.
Spotkaliście się już z przypadkiem, żeby cornery nie reagowały na kierunkowskazy? Tzn, jest Ambiente, moduł 087 D, dzienne są, halogeny są, cornery działają na ruch kierownicą.
Aktualne kodowanie:
Spotkaliście się już z przypadkiem, żeby cornery nie reagowały na kierunkowskazy? Tzn, jest Ambiente, moduł 087 D, dzienne są, halogeny są, cornery działają na ruch kierownicą.
Aktualne kodowanie:
majkel123, kliknij w sygnaturkę a zobaczysz że z 70% dystansu to trasa.
Dokładnie, po to się podaje informację o sposobie jazdy W mieście palę powyżej 10. I rzeczywiście Octavkę głównie męczę w trasach, a do szlajania się po mieście (w korkach) i ryzykowania obtłuczenia na parkingach w centrach handlowych oraz przez co bardziej krewkich wariatów to mam zgazowaną Astrę I
A ontopicznie: VAG ciągle w trasie, ale podobno już wysłali. Ciekawe co to będzie warte Ale z tymi światłami chcę dojść do ładu - ale świadomie.
[ Dodano: Pon 11 Paź, 10 13:01 ]
Status update: mój VAG z Hong Kongu właśnie zajechał, dziś zrobię próbne grzebanie i zrzut konfiguracji. Przy okazji wypróbuję umiejętności (lub ich brak) przez włączenie cornerów
Status update: mój VAG z Hong Kongu właśnie zajechał, dziś zrobię próbne grzebanie i zrzut konfiguracji. Przy okazji wypróbuję umiejętności (lub ich brak) przez włączenie cornerów
No już "wszystko" wiem. Tym VCDSem nie da się odczytać felernego bajtu centralnej elektryki, który odpowiada za światła, bo jego stan on ukryty - można za pomocą mojego VAGa tylko tam zapisywać dane, a nie da się odczytać. Ponieważ dodatkowo mój sterownik jest z nowszej, nieznanej jeszcze do końca serii, więc nie wiadomo, jak zakodować światła bez ryzyka wpisania jakiejś niedozwolonej konfiguracji, która może sterownik ubić.
Dlatego też jedyne co można zrobić to wybrać się do ASO i poprosić o włączenie świateł. Nie bardzo jest nawet co podglądać na ich komputerze, bo takie szczegóły jak włączane bity się nie pojawiają na ich maszynach.
Więc póki co nie jest to naprawialne we własnym zakresie.
Wszystkie inne podstawowe durepele - bez problemu.
Przy okazji na spocie wyszło, że mam stos błędów komunikacji we wszystkich sterownikach prawie, od kolumny kierownicy, przez silnik aż po skrzynię biegów. Podejrzanym głównym jest alarm (cholera, trzeba było zażądać fabrycznego), który może siać po CANie i robić takie numery. To druga rzecz do wyjaśnienia w ASO.
Tak więc czas zgłosić się tamże... na szczęście mam zapasowy samochód, jakby robili problemy z zastępczym
A ja zaczynam odkładać kasę na pełnego, oryginalnego VCDSa, żeby mieć wszystkie aktualizacje i dostęp do takich rzeczy, jak zrzuty epromów. Wtedy być może będzie się dało dobrać do większej liczby opcji i lepiej się zabezpieczyć na wypadek grzebnięć nieprzemyślanych.
Ja stawiam na odpięty akumulator przez co wszystko zgłosiło błędy zbyt niskiego zasilania. Nie możliwe (a raczej mało prawdopodobne), że alarm w nowym samochodzie aż tak potrafił zepsuć auto.
jakubd,
słyszałem (na oczy nie widziałem), że chinole potrafią sprzedawać klony kabli z wsadem do VCDSa 805, na płytce dodając VCDS 805 spreparowanego tak, że w nagłówku okna wyświetla się np. 912. Nie wiem jakiego chinola kupiłeś i z jaką oficjalnie wersją VCDSa, ale od razu dodam, że VCDS 805 nie działa poprawnie z O2FL (sprawdziłem na swojej)
[ Dodano: Sro 03 Lis, 10 21:32 ] kropeck,
Ja stawiam na odpięty akumulator przez co wszystko zgłosiło błędy zbyt niskiego zasilania. Nie możliwe (a raczej mało prawdopodobne), że alarm w nowym samochodzie aż tak potrafił zepsuć auto.
Dodam, że źle zamontowany, ew. zepsuty alarm może powodać np. nieusypanie CAN GW po uzbrojeniu, co może powodować przy dłuższych postojach rozładowywanie akumulatora.
Enriquez: Czy $33 w 18tce dotyczy to także sterownika w wersji od czerwca 2010 o oznaczeniu "1K0 937 087 J"? I czy jest niezależne od ewentualnych "zenonów" i innych opcji dotyczących świateł?
PS: jak (technicznie) można odczytać "ukryte" za pomocą $00 bieżące kodowanie? VCDS któryś to potrafi, czy wymagana jest jakaś bardziej zaawansowana balszaja technika? kropeck: akku nigdy jeszcze nie wskazał jakichkolwiek objawów spadku napięcia. Nie przy przebiegu 3500km. Za to dziwne komunikaty błędów nie tylko w VCDS, ale też bzdurne komunikaty na maxidocie miałem: a to że żarówka jakaś przepalona, a to że ograniczenie obrotów do 4000 z powodu problemów z silnikiem. Dziwy, bo wszystko działa piknie. Andys: mam VAG908 i planuje albo zebrać się na pełnego VCDSa, albo zamówić z dhgate VAG106 - w sumie 36 dolców to nie dużo. A komunikaty potwierdzone na 2 różnych VCDSach.
autoscan załączony. Przy przebiegu 2083km mniej więcej miałem ten fajny efekt z informacją o żarówce jakieś przepalonej. Po "resecie" (wyłączenie zapłonu) wszystko wróciło do normy.
Sterownik jaki by nie był jest w ten sam sposób podłączany do instalacji samochodu. To znaczy, że np. w Octavii zenony podłącza się do tego i tego pinu a w pasku do tego, dzienne tu, migacze tu. I do tego właśnie służy bajt 18, żeby temu sterownikowi określić gdzie ma jakie światła podpięte i tyle. Nie ma znaczenia czy masz zenony czy nie, bo to z kolei masz określone w bajcie 14 OIDP.
$33 w bajcie 18 oznacza, że są światła dzienne i nie świecą się przy tym tylne światła pozycyjne. Wszystko działa i nie ma żadnych błędów. Sprawdzone na sterowniku 087 i 087H. Twój jest J i jest montowany w elegance. Nie wiem co tam dodali do elegance, wzgledem Ambiente (końcówka D). Na pewno mój moduł H nie podejdzie do elegance, ponieważ jest to moduł do samochodu bez tylnych szyb elektrycznych (zawiera elektronikę do fizycznego otwierania i zamykania drzwi, co w Elegance jest robione przez osobne sterowniki w drzwiach). Być może J zawiera coś jeszcze - Light assistant, dach panoramiczny itp. Nie wiem. Ale bit 18 dotyczy wyłącznie oświetlenia. Ostatecznie jest tylko 256 możliwości a sprawdziliśmy, że po przekroczeniu pierwszych 70 dalej już się nic nie zmienia, zatem ja bym zaryzykował. Z drugiej strony jak masz gwarancję, to podjedź tam gdzie kolega i ASO włączy.
Weiß jemand von euch wo man led-rückleuchten für den 6er bekommt?hab überall schon geschaut aber leider nichts gefunden:-(
dla $33 (= 51 decymalnie) mamy wpis:
SK350 Halogen SK35x-RS TFL_LED-LL aus TFL ROM 51
SK to przedrostek skody
350 - cholera wie, wersja jakaś skody?
Halogen - nie wiem, ale sa pozycje z ksenonem dla skody
SK35x-RS - trudno wyczuć, ale coś ze skodą
TFL - światła do jazdy dziennej
I resztę trudno wyczuć
i teraz pytanie, dlaczego nie (próbuję zrozumieć):
SK350 SK35x halogen-RS-RL TFL_LED from TFL 50 ROM
SK350 SK351 TFL_1sep halogen. RL ROM from TFL 52
SK350 SK351 halogen TFL_1.sep LL ausTFL ROM 53
SK350 SK351 halogen RL TFL-ABL (P) ROM 54
Halogen SK350 SK351 LL TFL-ABL (P) ROM 55
SK350 SK351 halogen TFL_SH RL ROM 56
SK350 SK351 halogen TFL_SH LL ROM 57
SK35x Halogen / Xenon SK35x-RS-RL-LED TFL Shutter ROM from 1990
SK35x Halogen / Xenon SK35x LL-RS-LED TFL-ROM from shutter 91
SK35x Halogen/XENON SK35x-RS-RL TFL-LED aus Shutter ROM 90
SK35x Halogen/XENON SK35x-RS-LL TFL-LED aus Shutter ROM 91
Pomyślałem, żeby to rozpisać to na bity i zobaczyć czy mają one jakieś tutaj znaczenie, czy nie i liczy się tylko numer kolejny.
SK35x-RS - trudno wyczuć, ale coś ze skodą
TFL - światła do jazdy dziennej
I resztę trudno wyczuć
IMHO to kodowanie do RS-a, stąd fragment w nazwie , a także informacja o dziennych ledowych światłach (które występują też tylko w RSie).
Reszta to podział na ksenony i halogeny, no i wersje z ruchem prawo i lewostronnym.
Hmm, jeśli faktycznie masz kodowanie dla RS-ki z dziennymi LEDowymi, to może chciałbyś sprawdzić, czy u Ciebie moje LEDowe żarówki nie będą powodowały błędów na szafie?
Gdyby założyć, że to kodowanie wyłącza tylko diagnostykę świateł dziennych, nie obniżając napięcia zasilania, mielibyśmy odpowiedź, czemu Twoje "normalne" dzienne działają :lol:
Możemy sprawdzić, aczkolwiek pamiętasz akcję jak przekłądaliśmy kabelki pod supermarketem od dziennych źle wpięte w moduł. Wywalało błędy na szafie, więc kontrola jest. Ale spróbować oczywiście można.
Koledzy mam pytanie ponieważ zamówioną mam elegance zwykłe światła(standard opcja) no i będę chciał aktywować cornery i pytanie nasuwa się czy znikną mi dzienne światła na rzecz cornerów????
zgadza się ale co niektórzy piszą ze jak chce się aktywować cornery to kolidują wtedy dzienne , i w tym jest rzecz o co pytam wiem ze są całkowicie inne ,proszę o odpowiedz was koledzy
Komentarz